De când Adele, îndrăgită cântăreață din Marea Britanie, a declarat că a slăbit apelând la dieta Sirtfood și la un program special de antrenament fizic, această dietă a devenit extrem de populară în întreaga lume. Dieta Sirtfood a fost elaborată de nutriționiștii Aidan Goggins și Glen Matten (este prezentată în detaliu în cartea cu același nume) și presupune consumarea cu preponderență a anumitor tipuri de alimente ce activează și cresc nivelul de sirtuine din organism. Sirtuinele sunt un grup de 7 enzime descoperite recent de cercetători. Se crede că aceste proteine întârzie procesul de degradare celulară și îmbătrânirea organismului, neutralizează efectul radicalilor liberi și joacă un rol important în metabolismul celular. Mai mult, cercetătorii susțin că sirtuinele ajută și la scăderea inflamației din organism, răspunzătoare de apariția multor boli.

Planul dietei Sirtfood

Dieta se întinde pe parcursul a trei săptămâni și presupune parcurgerea a două etape:

– Etapa 1

În etapa 1, în primele 3 zile se consumă 3 sucuri verzi pe zi preparate din alimente precum kale, rucola, pătrunjel, țelină verde, măr verde, suc de lămâie, ceai verde și un singur fel de mâncare principal și consistent pe zi, bazat pe alimente din grupa Sirtfood (alimente care cresc nivelul de sirtuină din organism), ceea ce presupune consumarea a 1000 de calorii pe zi.

În următoarele 4 zile, se pot consuma 2 sucuri verzi preparate pe loc din alimente Sirtfood și 2 mese bogate în nutrienți, incluzând tot alimente din această grupă. Aportul zilnic de calorii trebuie să fie de 1500 de calorii.

– Etapa 2

Etapa 2 este etapa de întreținere și durează timp de două săptămâni sau 14 zile. În timpul acestei faze, se consumă 3 mese pe zi, mese ce includ neapărat alimente din grupa Sirtfood și un suc verde pe zi (preparat tot din alimente Sirtfood).

Pentru rezultate mai bune, în timpul dietei este încurajată și mișcarea, orice tip de mișcare care vă face să vă simțiți bine și energici. Dacă puteți face cel puțin 30 de minute de mișcare în fiecare zi (sau cel puțin 30 de minute în 5 zile/ per săptămână) ar fi excelent.

Dieta Sirtfood promovează eliminarea sau reducerea consumului anumitor alimente răspunzătoare de creșterea în greutate precum făinuri procesate, zahăr procesat sau alimente procesate cu valoare nutrițională zero sau foarte mică. Este permisă în timpul meselor carnea slabă de curcan, pui sau creveți pentru a nu favoriza pierderea masei musculare.

Exemplu de suc verde Sirtfood

– 75 grame de kale (sau două mâini pline de kale)
– 30 grame de rucolă (sau două mâini pline de kale)
– 5 grame de pătrunjel
– 150 de grame sau 2 tulpini verzi de țelină (puteți pune și frunzele verzi)
– 1 cm de ghimbir
– ½ mar verde
– ½ lămâie
– ½ linguriță de ceai verde matcha

Exemple de mese Sirtfood:

– escalop de curcan cu salvie, capere și pătrunjel sau curry de pui și kale sau stir-fry de creveți cu noodles (tăiței) de hrișcă.

Cum funcționează dieta Sirfood?

Această dietă, susțin cei care au conceput-o, se bazează pe combinația dintre consumul caloric scăzut și consumul de alimente Sirtfood, ambele determinând organismul să crească cantitatea de sirtuine pe care o produce, favorizând astfel o mai bună funcționare a metabolismului și implicit și scăderea în greutate.

Ce alimente sunt incluse în Grupa Sirtfood?

Foto: Photo by Posawee Suwannaphati Pexels

Se numesc alimente Sirtfood alimentele care, prin consumul lor, stimulează producerea crescută de sirtuine din organism, niște proteine vegetale care joacă un rol cheie în reglarea metabolismului și a sănătății organismului. Printre acestea se numără:

– curmale medjool

– ceapă

– afine

– cafea

– kale

– rucola

– pătrunjel

– vin roșu

– tulpini de țelină

– măr verde

– struguri roșii

– măsline

– semințe de rodie

– ceai verde (matcha)

– soia

– căpșuni

– ciocolată neagră (cu 85% sau peste 85% cacao)

– turmeric

– hrișcă

– nuci

– ardei iute ( ardei Thai chili sau Ochi de pasăre)

– leuștean

– capere

– radicchio sau cicoare roșie

Atenție! Această dietă nu se ține pe termen lung și nici nu există un plan de urmat post dietă. Singură recomandare din partea celor care au elaborat această dietă este aceea de a avea o alimentație cât mai sănătoasă (fără sucuri carbogazoase, alimente procesate, cu ameliatori de gust și conservanți, fără mâncare tip junk food sau fast food) în care să includem cât mai multe alimente Sirtfood.

Fiindcă această dietă se bazează pe alimente bogate în nutrienți, dar și pe un consum scăzut în calorii, nu este recomandată oricui. Cereți întotdeauna sfatul medicului dacă vreți să vă apucați de această dietă sau de oricare altă. În plus, nu există dovezi științifice care să ateste că dieta Sirtfood are efecte mai bune asupra scăderii în greutate decât orice altă dietă care se bazează pe restricționarea caloriilor consumate. Nu există nici dovezi medicale care să ateste într-adevăr anumite beneficii asupra sănătății.

Personal, consider că succesul unei sănătăți optime și a unei greutăți normale nu se bazează pe restricții sau diete, ci pe o alimentație sănătoasă în general, în conformitate cu nevoile corpului fiecăruia (dietă trebuie adaptată și afecțiunilor de care suferiți!) , și cât mai multă mișcare.

Foto cover:  Photo by Valeria Boltneva Pexels

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here