Revista Nunta
Sanatate si Frumusete

Nunta da, stres NU: Cum sa faci fata stresului si anxietatii de dinainte de nunta prin DIETA

image Postat la: 12.12.2019 - 11:40
image Revista Nunta
Nunta da, stres NU: Cum sa faci fata stresului si anxietatii de dinainte de nunta prin DIETA

Să fim sinceri, chiar dacă este un eveniment atât de frumos și special, organizarea unei nunți poate fi un motiv de stres și anxietate pentru mulți dintre noi. Sunt atâtea amănunte și detalii de luat în calcul, de planificat, sunt multe lucruri noi și neprevăzute pe care trebuie să le gestionezi, bugetul trebuie împărțit astfel încât să vă acopere toate nevoile și dorințele și toată lumea să fie fericită (iar voi încă cu bani în cont) , trebuie să gestionezi relația cu viitorii socri și rudele, să faci față perioadei de schimbări care au loc în viața ta (poate vă mutați într-o altă locuință)… toate acestea în timp ce probabil ai un job full-time sau poate ești în toiul unor examene importante pentru educația ta.

Organizarea unei nunți poate fi uneori un pic copleșitoare. Dacă aranjamentele florale nu ajung pe mese în ziua nunții? Dacă invitaților nu le place muzica? Dacă furnizorii cu mâncarea sau băuturile nu ajung în timp util? În mintea multor dintre noi există o listă cu întrebări, scenarii și neliniști care devine din ce în ce mai lungă pe măsură ce ziua în sine se apropie.

Ce este de făcut? Cum poți face din ziua nunții tale cea mai fericită zi din viața ta fără ca stresul și anxietatea să te macine? Pe lângă sfaturile practice pe care ți le putem oferi (planifică din timp, meditează, aleargă, citește, implică-te în alte activități care nu sunt legate de nuntă și care îți fac plăcere, deleagă din resposanbilități sau angajează un wedding planner), am vrea să subliniem și importanța dietei în menținerea unei stări de spirit pozitive. Nu există un aliment magic sau minune care să îți ia cu mâna anxietatea, dar o dietă sănătoasă poate contribui ENORM la reducerea nivelului de stres din organism și la menținerea unei stări generale bune de sănătate înainte și după nuntă.

Apă, de trei ori apă


În primul rând, este extrem de important să te hidratezi corespunzător. Nu băuturi energizante, sucuri bogate în zahăr, ci apă. Apa băută de-a lungul întregii zile. Nu doar că pielea ta va străluci de sănătate, dar atunci când ești bine hidratată, metabolismul tău va funcționa mai bine și te vei simți mai puțin obosită. Nu spune nimeni că nu poți bea cafea, dar încearcă să o eviți după-amiază. Ori de câte ori simți nevoia să te răsfeți cu o băutură bună și care să îți relaxeze nervii, poți consuma o ceașcă de ceai precum ceai de mușețel, valeriană sau lemn dulce. Nu doar că te vor calma, dar favorizează și un somn bun și odihnitor.

Foto: By Evan Lorne /Shutterstock

“Pregătirile pentru nuntă pot fi o experiență stresantă. Corpul tău nu poate face diferența dintre stresul coordonării nunții perfecte și stresul de a fi vânat de un tigru. Ambele experiențe pot atrage după sine același răspuns al stresului. Stresul creează și mai multe nevoi psihologice așa că este important să te asiguri că, în timp ce îți planifici nunta, hrana și alegerile tale de stil de viață sunt cele potrivite”, spune nutriționistul Rebekah Esdale într-un articol publicat pe https://happiful.com.

Când suntem ocupați și stresați, avem tendința de a lua gustări bogate în zahăr, pentru energie, sau un pahar de vin, pentru a ne relaxa. Din păcate însă, aceste alegeri vor crește și mai mult efectele stresului asupra corpului. Asigurându-te că îi oferi corpului alimentația de care are nevoie te va ajuta în această perioadă aglomerată și vei fi într-o formă de zile mari în ziua cea mare”, ne sfătuiește nutriționistul.

Alimentele potrivite = mireasă fericită. Dieta pentru reducerea nivelului de stres și a anxietății de dinainte de nuntă


Chiar dacă ești extrem de ocupată, încearcă să nu sări peste cele trei mese, căci toate sunt la fel de importante pentru starea ta de bine. În condiții de stres, dar nu numai, antioxidanții din fructe și legume sunt extrem de importanți așa că nu ezita să consumi cât mai multe vegetale în stare crudă sau/și gătite la aburi (cu cât mai diverse culorile lor, cu atât mai bine), pe grill sau coapte la cuptor. Consumă și cât mai multe fructe și legume portocalii (mango, kaki, morcov), verzi (anghinare, spanac etc), roșii (roșii, mere, sfeclă roșie, varză roșie, căpșuni), albastre (afine, struguri, prune) sau albe (conopidă, praz, țelină, pastarnac, usturoi, pere etc), dar nu ezita să adaugi în dieta ta și condimente precum ghimbir sau turmeric deoarece au un puternic efect antiinflamator.

Pentru menținerea unui nivel optim de energie, ai nevoie de proteine de bună calitate în această perioadă așa că ți le poți procura din ouă, peste, carne slabă, tofu, quinoa, linte, fasole, mazăre, hummus (leguminoase), alune și semințe crude cât mai variate.

De asemenea, vitaminele din complexul B sunt un must-have în dieta tuturor și cu atât mai mult indicate celor aflați în condiții de stres. Ele ajută la menținerea energiei și a bunei dispoziții, stimulând eliberarea neurotransmițătorilor precum serotonina și dopamina, responsabili pentru senzația de fericire și de plăcere. De aceea, atunci când consumi cereale, optează întotdeauna pentru cele integrale căci sunt o sursă bună de vitamina B. Include în alimentația ta și legume cu frunze verzi precum broccoli, spanac, kale, frunze de mangold, varză, salată verde, semințe crude, germeni de grâu, gălbenuș de ou, carne slabă, de bună calitate (bio de preferință).

Mai mult, oamenii de știință și specialiștii în sănătate ne atrag atenția și asupra alimentelor bogate în magneziu și zinc căci au efecte benefice asupra anxietății. Dacă pe primul îl găsim în legumele cu frunze verzi, migdale, banană, semințe de susan, dovleac, caju sau tofu, cantități considerabile de zinc sunt conținute de alimente precum stridii, ciocolată neagră, germeni de legume și cereale, leguminoase uscate, lactate bio și anumite tipuri de carne.

Nu exclude nici dieta ta nici alimentele probiotice căci sunt studii recente care țin să sublinieze legătură dintre un nivel scăzut de anxietate și acest tip de alimente. Consumă așadar murături, kombucha, iaurt acru sau kefir (kefirul bio este asociat și cu scăderea nivelului de colesterol). Nu omite nici sparanghelul și cu atât mai mult acizii grași omega 3 căci sunt studii care au demonstrat că au capacitatea de a scădea anxietatea și depresia. Consumă așadar peste de bună calitate, din surse sigure, precum somon sălbatic, ton, sardine, macrou, anșoa, nuci, semințe de in sau de chia.

Timp pentru mișcare, odihnă și somn de bună calitate

Evident, somnul de bună calitate și mișcarea sunt vitale și pentru sănătate, și pentru creier, și nicio dietă, cât de sănătoasă, nu ar fi completă fără ele. Încearcă așadar să îți găsești timp pentru exerciții fizice, dans, mers pe jos, pe bicicletă, pilates, înot etc. Găsește o formă de mișcare care îți place și încearcă să te ții de ea. Vei vedea că te vei simți mult mai bine și mai energică după, cu mai mult entuziasm pentru a lucra la visurile tale și o stare de dispoziție mai bună. Sau, în câteva cuvinte, vei fi mai fericită și totul îți va părea mult mai ușor.

 Foto cover: By Elenadesign /Shutterstock

Cumpără Revista

CumPĂRĂ REVISTA

A apărut noul număr al revistei Nunta!

reviste